Hoe zijn de klantreizen verlopen, wat heeft het ons aan verbetervoorstellen opgeleverd, en hoe gaan we dat een vervolg geven? Willen we nog meer klantreizen uitvoeren?

Een klantreis is de visuele weergave van de weg die de inwoner moet afleggen bij de aanschaf van een dienst of product. In 2024 is in kaart gebracht hoe  inwoners het ervaren hebben om:

  1. Een nieuw ID bewijs aan te schaffen.

     2.  Een kleine APV aanvraag te doen.

     3.  Hoe het proces rondom aanvragen huishoudelijke hulp verloopt.

Waar liepen inwoners tegenaan? Wat kan er beter? Wat gaat er goed?

 

Inhoud (voortgang)

G

Inhoud (toelichting)

De klantreizen leverden ons veel verbetervoorstellen op. En zijn inmiddels bijna allemaal afgehandeld. Een klantreis geeft waardevolle inzichten over hoe onze inwoners tegen onze dienstverlening aankijken. Daarom wordt deze methodiek opgenomen binnen onze bestaande werkprocessen.  

2e Tussentijdse rapportage 2025

Planning (Voortgang)

G

Planning (toelichting)

De raad heeft een brief gekregen. Hierin stonden de uitkomsten van de klantreizen.  Ook staat er in hoe de klantreizen zijn verlopen.  Inwoners hebben ons inzichten gegeven om onze dienstverlening te verbeteren.  Deze voorstellen zijn allemaal opgepakt en behandeld. 

2e Tussentijdse rapportage 2025

Financiën (voortgang)

G

Financiën (toelichting)

De klantreizen zijn uitgevoerd binnen het vastgestelde budget.

2e Tussentijdse rapportage 2025