Omschrijving

De regionale visie vertalen we naar een uitvoeringsagenda. In de uitvoeringsagenda kijken we gebiedsgericht (in de wijken en dorpen) met de betrokken partijen, naar de opgave en definiëren we wat er nodig is op het gebied van wonen, welzijn en zorg. De uitvoeringsagenda maken we per gemeente, maar met regionale afstemming en mogelijk gezamenlijke uitvoeringsplannen. Qua insteek wordt het een regionaal en gemeentelijk deel met projecten op thema (opgave en/of acties visie) en gebied (regionaal, gemeente en/of kanslocaties). 

De uitvoeringsagenda is het gezamenlijke plan voor de toekomst, op basis waarvan concrete business cases kunnen worden ontwikkeld en projecten opgestart. De uitvoeringsagenda bevat concrete afspraken over het vervolgproces: de verdeling van rollen, taken, verantwoordelijkheden en risico’s. 

Inhoud (voortgang)

G

Om te komen tot een uitvoeringsagenda doorlopen we vier stappen: inventariseren bij betrokken stakeholders, input samenvoegen en verwerken, gezamenlijk prioriteren (kort, middel, lange termijn plannen) en gebiedsgericht in gesprek gaan. We starten met een inventarisatie om een overzicht te krijgen van waar betrokken partijen mee bezig zijn op het gebied van wonen, welzijn en/of zorg.

Het proces is in april voorgelegd aan de bestuurders van de betrokken partijen in een derde brede bestuurlijke bijeenkomst. De uitvoeringsagenda maken we als gemeente, maar met sterke regionale afstemming en de mogelijkheid tot regionale uitvoeringsplannen.

Planning (Voortgang)

G

In de periode tot en met september gaan we met de stakeholders in gesprek om te inventariseren wat lopende/komende projecten zijn en input ophalen. Dit kunnen ideeën/projecten zijn op regio/gemeente/gebied, thema en/of specifieke (her-ontwikkel) locaties zijn. Met deze informatie kunnen we de eerste contouren van de uitvoeringsagenda vormen.

Financiën (voortgang)

G

Met het ANNO budget (+/- €13.000,-) en het resterende budget voor de woonzorgvisie (€146.830,-) kunnen we de uitvoeringsagenda opstellen en uitvoeren.