In dit project staan drie punten centraal:

1) Wanneer we jeugdzorg ín de school aanbieden, krijgen kinderen veel sneller hulp dan wanneer ze eerst op een wachtlijst staan. 

2) De hulp die ze krijgen is dan ook niet zo zwaar. We gaan ervanuit dat hoe eerder je hulp krijgt, des te eerder de vraag opgelost is.

3) We willen ook ouders helpen bij hun opvoeding. Doordat een zorgpartij op de school is, stappen ouders sneller naar binnen om hulp te vragen. 

Scholen maken zelf een plan waarin ze beschrijven hoe zij jeugdzorg binnen hun muren vorm gaan geven. 

Inhoud (voortgang)

G

Inhoud (toelichting)

In de afgelopen drie maanden heeft de evaluatie van de voorgaande drie jaar centraal gestaan. Deze bestaat uit een verzameling van rapporten van alle verschillende projecten inclusief de inzet van de schoolmaatschappelijk werkers.

Onze gemeente heeft afspraken gemaakt met omliggende gemeenten. Vanaf schooljaar 2025/2026 zullen rekeningen worden gestuurd voor de kinderen die uit deze gemeenten komen. 

1e Tussentijdse rapportage 2025

Planning (Voortgang)

G

Planning (toelichting)

We zitten op schema.

1e Tussentijdse rapportage 2025

Financiën (voortgang)

O

Financiën (toelichting)

Dit schooljaar (2024/2025) zijn er genoeg middelen beschikbaar om maatwerktrajecten te betalen. Dit geldt ook voor tijdelijke extra inzet van personeel. Voor komend schooljaar (2025/2026) wordt de beschikbaarheid van de financiële middelen nog onderzocht.

1e Tussentijdse rapportage 2025