101.1-1A Evaluatie Klantreizen

Hoe zijn de klantreizen verlopen, wat heeft het ons aan verbetervoorstellen opgeleverd, en hoe gaan we dat een vervolg geven? Willen we nog meer klantreizen uitvoeren?
Een klantreis is de visuele weergave van de weg die de inwoner moet afleggen bij de aanschaf van een dienst of product. In 2024 is in kaart gebracht hoe de inwoners het ervaren hebben om:
- Een nieuw ID bewijs aan te schaffen.
2. Een kleine APV aanvraag te doen.
3. Hoe het proces rondom aanvragen huishoudelijke hulp verloopt.
Waar liepen inwoners tegenaan? Wat kan er beter? Wat gaat er goed.?
Inhoud (voortgang)
Inhoud (toelichting)
De klantreizen leverden ons veel verbetervoorstellen op. En zijn inmiddels bijna allemaal afgehandeld. Een klantreis geeft waardevolle inzichten over hoe de Mienskip tegen onze dienstverlening aankijkt. Daarom wordt deze methodiek opgenomen in Programma Dienstverlening.
Planning (Voortgang)
Planning (toelichting)
De raad heeft een brief gekregen. Hierin stonden de uitkomsten van de klantreizen. Ook staat er in hoe de klantreizen zijn verlopen. Inwoners hebben ons inzichten gegeven om onze dienstverlening te verbeteren.
Financiën (voortgang)
Financiën (toelichting)
De klantreizen zijn uitgevoerd binnen het vastgestelde budget.